چوب

درموردصنایع چوب

چوب

درموردصنایع چوب

ماشین اره کشویی یا اره قطع کن

ماشین اره کشویی یا اره قطع کن

اره کشویی یک ماشین دقیق و قابل انعطاف در کارگاه های صنایع چوب می باشد که می توان آن را به اره های پاندولی قدیمی مربوط دانست . این اره دارای برش از سمت بالای کار طرح شده است و چون قطعه کار به میز و گونیا تکیه داده می شود خطرات ناشی از بلند شدن و پس زدن آن نسبت اره های دیگر کمتر است .

نکات ایمنی اره کشویی :

 1- کلیه پین ها و ضامن های قفل کنند و اهرم ها را قبل از راه اندازی ماشین بازرسی کنید .

ماشین های جدیدتر به محافظ های  مجهز شده اند که در هنگام کار به صوذرت خودکار از روی تیغه کنار می روند و ضمن دستگاه های قابل تنظیمی برای ممانعت از پس زدن بر روی آنها تعبیه شده است و در هنگام کار با این نوع اره ها بهتر می توان مسیر تیغه برش را نشاهده نمود این نوع اره ها دارای موتورها و تیغه های مختلغی با توجه به نوع استفاده هستند . تنظیم عمودی ، نوسا بازو و خمش موتور موجب می شود که این ماشین بسیار قابل انعطاف باشد و از این ماشین می توان برای برشهای عرض ، برشهای طولی ، برشهای زاویه ای ریال کنجشکاف برشها ، شانه ای ، زبانه زنی و سایر عملیات دیگر استفاده نمود .ش

 

2- وقتی مشغول نصب تیغه یا هر وسیله دیگر به محور ماشین هستید دقت کنید که همه قسمتها پاکیزه بوده و تیغه های تمیز باشند و اطمینان حاصل کنید که دندانه ها در جهت صحیح دوران واقع بوده و تیغه بر روی محور کاملاً محکم شده باشد .

3- استفاده از مانع پس زن و انگشتی های آن ( شانه های آن ) ور در هنگام کار ضروری است .

4- در هنگام برش همیشه کار از سمت مخالف پس زن به زیر اره هدایت شود .

5- در هنگام برش عرض تخته را به راهنمای زاویه ای تکیه داده و تیغه را به آهستگی به سمت خود بکشید .

6- دقت کنید که انگشتان خود را از مسیر حرکت تیغه دور نگه دارید و برای حرکت دادن کار ا در زیر تیغه از یک تکه چوب استفاده کنید .

7- تمیز نگه داشتن ریلهای کشویی اره ضروری است .

8-  حفاظ پیشانی اره را ببندید ، این حفاظ معمولاً از تخته سه لایی ساخته می شود و بر مبنای ضخامت کار تنظیم می شود  9- هنگام کار ، دستی که قطعه را نگه داشته باشد ، باید حداقل 30 سانتیمتر از اره فاصله داشته باشد .

10- از کار با اره های کند خودداری کنید ، زیرا نیروی گریز از مرکز در این اره به علت عدم برندگی خیلی زیاد بوده و خطرناک می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد