چوب

درموردصنایع چوب

چوب

درموردصنایع چوب

در مورد مبل

چیدمان مبل در اتاق
 

در این جا نیز سلیقه شخصی و از آن مهم‌تر فضای موجود، از عوامل اصلی در چیدمان می‌باشد. در هر حال به گونه‌ای آنها را قرار دهید که رفت و آمد از میانشان به راحتی صورت پذیرد...

 
ضمن این‌که امکان قراردادن میز کوچکی در کنار یک یا چند مبل وجود داشته باشد. گذاشتن یک میز بزرگ‌تر به عنوان مرکزیت در وسط مبل‌ها ایده جالب و البته فراگیری است. در فضاهای کوچک سعی کنید از مبل‌های پارچه‌ای چند تکه استفاده کنید که امکان اتصالشان به یکدیگر وجود دارد و در صورت لزوم می‌توان یکی از آنها را کنار پنجره یا شومینه و جدای از بقیه قرار داد. برای زیباتر شدن مبل‌هایتان از چند کوسن که ترجیحا همرنگ با پارچه‌های رومبلی باشند استفاده کنید انتخاب رنگی که با پرده‌های اتاق وجه مشترک داشته باشد را نیز تجربه کنید.
بعضی از اتاق‌های نشیمن، حکم اتاق پذیرایی را نیز دارند. (به علت فضای کوچک) پس به گونه‌ای مبل‌ها را قرار دهید تا روبه‌روی هم واقع شوند و مهمان‌هایتان به گفتگو با یکدیگر ترغیب شوند. از تلویزیون و زاویه قرار دادن مبل‌ها نسبت به آن غافل نباشید.
اگر از کاناپه استفاده می‌کنید، کج قرار دادن آن در فضا ایده نویی است البته سایر مبل‌ها را نیز تغییر زاویه دهید تا فضا وسیع‌تر به نظر آید.
مبلمان‌هایتان به ویژه آنهایی که رویه چرمی دارند، را در مجاورت شومینه یا رادیاتور و همچنین تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
زیرا به مرور زمان و بر اثر حرارت حاصله چرم خشک شده و ترک می‌خورد. علاوه بر این مبل‌هایی که روکش پارچه‌ای دارند و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید هستند، تغییر رنگ خواهند داد.
آخرین پیشنهاد این بخش این است ‌که از مبل‌های استیل در اتاق نشیمن، تا حد ممکن استفاده نکنید. زیرا وسیله راحتی برای نشستن‌های طولانی نمی‌باشند .

 

اصول نگهداری مبلمان

 

جهت استفاده طولانی مدت و بهینه از مبلمان رعایت چند نکته ضروری می باشد.

شما را قویاً به خواندن مطالب و دستورالعملهای زیر جهت استفاده طولانی مدت و مطمئن از محصولات توصیه می نماییم :
1.   محصول را به غیر از کاربرد مصرفی خود مورد استفاده قرارندهید .
2.   سطحی که محصول روی آن گذاشته می شود باید صاف و خشک باشد.
3.   در زمان تعویض منزل و یا تغییر محل محصول ؛ آن را بر روی زمین نکشید
4.   از ضربه خوردن به آن جلوگیری کنید.
5.   محصول را از مکانهای مرطوب ونمناک و گرد و غبار و معرض نور آفتاب دور نگه دارید.
6.   از نشستن و یا ایستادن روی دسته کاناپه ها و پشت محصول خودداری نمایید.
7.   از قراردادن هرگونه مایع و مواد آتش زا و منفجره و اجسام سنگین روی بدنه محصول خودداری نمایید.
8.   به کودکان اجازه بازی با اجزای متحرک محصول را ندهید.
9.   جهت تمیز کردن محصول از جارو برقی با برس کوچک و نرم که دارای قدرت مکش قوی می باشد استفاده نمایید.
10.  هرگز از مواد شیمیایی ؛ سفید کننده ها ؛ صابون ؛ لکه بر ؛ ماشینهای شستشوی مبلمان ؛ برسهای محکم جهت شستن و تمیز کردن پارچه مبلمان استفاده نشود. و باید از آب گرم بدون کلر و یک دستکش و دستمال استفاده نمود.
11.  در هنگام تمیز کردن از برس و اسفنج استفاده نگردیده و از یک ماده نرم کننده با حرکات چرخشی استفاده نمایید.
12.  جهت خشک کردن از نور مستقیم خورشید و یا اتوی داغ استفاده ننموده و برای این منظور از یک سشوار با درجه حرارت کم و حرکات چرخشی استفاده ننمایید.
13.  به برچسب رویه محصول قبل از شستن مبلمان و روکش کوسنها دقت نمایید.
14.  محصولات قابل شستشو (با روکش ) را در صورت امکان با دست و یا ماشین با اب 30 درجه سانتی گراد شستشو نمایید.
15.  حیوانات خود را از محصول دور نگه دارید.
16.  جهت جلوگیری از اختلاف میان رنگها کلیه روکشها با هم شسته شوند.
  • در محصولاتی  که در آنها پارچه به کار رفته است نکات زیررا در هنگام تمیز نمودن مد نظر قرار دهید:
·   تمیز نمودن تنها با خشکشویی انجام پذیرد.
·   شستشو با دست و به وسیله آب گرم انجام پذیرد.
·   در صورت استفاده از ماشین از آب با 30 درجه سانتی گراد استفاده نمایید.
·  در صورت استفاده از اطو از دمای زیر 100 درجه سانتی گراد استفاده نمایید.
  • آباژور و چراغها :
1.   قبل از تمیز کردن جریان برق قطع شود.
2.   دو شاخه و سوکتها با پارچه خشک تمیز گشته و دقت فرمایید در پایان کاملاً خشک باشند.
3.   برق دستگاه را در جهت جلوگیری از برق گرفتگی قطع نمایید.
4.   محل اتصالات و دوشاخه را با دست و اشیای نمدار لمس ننمایید.
5.   در هنگام اتصال دو شاخه به پریز مکان دستگاه را جابجا ننمایید.
  • مبلمان ها و میز های کنار مبلی :
1.   از وارد نمودن وزن اضافه بر روی محصولات خودداری نمایید و از تکیه دادن اجسام سنگین به محصول که باعث خارج شدن آن از وزن تعادل می شود خودداری نمایید.
2.   از ایستادن برروی محصول خودداری نمایید.
3.   دقت نمایید که محل قرار گرفتن محصول صاف و هموار باشد.
4.   با کشیدن و یا هل دادن محصول را جابجا ننمایید.
5.   سطح محصول را با آب سرد و یک مایع مبلمان کننده بشویید.
6.   از ضربه خوردن و تماس اشیای برنده با محصول جلوگیری نمایید.
7.   چوب محصول را با یک دستمال نمدار تمیز کنید.
8.   از ترکیبات شیمیایی برای تمیز کردن هرگز استفاده ننمایید.
  • پیشنهاداتی به مصرف کنندگان :
مصرف کنندگان عزیز بمنظور بهره مندی از کیفیت بهینه حتی در هنگام خرید محصول با در نظر گرفتن شرایط منزل و نیازتان به منظور استفاده بهینه بعد از خرید نکات زیر را مورد مطالعه قراردهید . امیدواریم که محصولی مطابق سلیقه و بودجه تان با عمر طولانی و کارایی راحت در اختیارتان قرار گرفته باشد.
  • نکات عمومی در مراقبت از پارچه :
1.   بهتر است برای تمیز کردن پارچه از برسهای کوچک جارو برقی با قدرت مکش زیاد و نرم استفاده نمایید.
2.   برای جلوگیری از فرسودگی در کوسنها که قالباً با فرسودگی در پارچه صورت می گیرد هر چند وقت یکبار آنها را جابجا نمایید.
3.   در قسمتهای نشیمن که امکان تماس دست و سر هم وجود دارد مراقبت و دقت بیشتری به عمل آید.
4.   قبل از مطالعه دستورالعمل روکشها را نشویید.
  • در هنگام لکه گیری :
1.   اگر ماده ریخته شده روی پارچه داراری الکل زیاد است صبر کنید تا لک خشک شود.
2.   سریعاً خود جسم ایجاد لک کننده را از روی پارچه بردارید زیرا گذر زمان باعث جذب لک توسط پارچه و دشواری پاک کردن آن می شود.
3.   در ابتدا رطوبت جسم لک کننده را با یک دستمال نرم و یا رطوبت گیر ؛ بگیرید.
4.   بهتر است از آب جوش جهت پاک کردن پرده ها و پارچه های مبلمان استفاده شود. زیرا آب جوش کلر کمتری دارد و آسیب کمتری به پارچه می زند.
5.   در هنگام لکه گیری از مواد حاوی الکل و یا نفت استفاده ننمایید.
6.   برای پاک کردن پارچه از آب گرم ؛ دستمال تمیز و صابون سفید استفاده نمایید.
7.   از کف و برس استفاده نشود و تنها با یک نرم کننده و با حرکات چرخشی و برای لکها از خارج به داخل استفاده شود. تا هیچ لکی بر روی محصول باقی نماند.
8.   جهت خشک کردن از نور مستقیم خورشید و یا حرارت زیاد اطو استفاده ننمایید و بلکه می توان از سشوار با گرمای کم استفاده کرد..
 
 
چند نکته در خرید مبل
 
۱) تعیین بودجه‌ای برای انجام این کار.
۲) با توجه به بودجه در نظر گرفته شده سعی کنید بهترین، زیباترین و کار راه‌اندازترین را تهیه کنید.
۳) تعداد اهالی خانه را که فراموش نکرده‌اید.
۴) سلائق آنها را هم مدنظر بگیرید. چه در مورد مدل و چه در خصوص رنگ.
۵) مبل انتخابی باید متناسب با وضعیت بدن بوده و در هنگام نشستن قوس ستون فقرات را حفظ کند.
۶) زمانی که روی آن می‌نشینید، کاملا تکیه دهید طوری که باید کف پاهایتان به راحتی به زمین برسد.
۷) جنس به کار رفته در آن حتی‌الامکان از چوب یا فلز محکم باشد.
و در همه حال راحتی و بعد اقتصادی بودن آن را در نظر بگیرید.
در رابطه با رنگ مبل‌ها (پارچه رومبلی و اسکلت اصلی مبل) بعضی از افراد ابتدا رنگ اتاق نشیمن و محیط آن را انتخاب و اجرا کرده و بعد مبلی متناسب با آن فضا تهیه می‌کنند و عده‌ای نیز عکس این موضوع عمل می‌کنند.  
 
 
   
رنگ در اتاق خواب
 
 
 

هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز کنیم چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ های آزار دهنده به نظر برسند.رنگ های گرمی چون طلائی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های بکار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی با شکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند.


اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است و از این رو در طراحی دکوراسیون و رنگ آن باید سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را نیز در کنار اصول رنگ در دکوراسیون مد نظر داشت. اما گذشته از سلیقه و موارد استفاده یک اتاق خواب باید همواره فضای آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم می آورد.
هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز کنیم چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ های آزار دهنده به نظر برسند. اما چنانچه رنگهای زنده را بیشتر می پسندید سایه های مختلف رنگ آجری در کنار کرم های غنی و سیاه می تواند انتخابی مناسب باشد. اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید استفاده از رنگ های بکار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین مکانی است.
رنگ های گرمی چون طلائی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های بکار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی با شکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های زینتی شرقی، پارچه های سوزن دوزی و قلم کار غنا و جذابیت این دکوراسیون را دو چندان می نمایند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی چنانکه بیشتر نیز گفته شد لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که در تصویر شماره یک رنگ ساده و روشن دیوارهای اتاق یان نقش را به خوبی ایفا می کنند. همچنین آویز پارچه ای سقف علاوه بر ایجاد تعادل بیشتر در مقابل تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق  می بخشد و تخت خواب راحتی بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل می نماید.
در مقابل دکوراسیون های سنتی دکوراسیون های تک رنگ قرار گرفته اند که با بکارگیری تنالیته های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را می آفرینند. اتاق خوابی مشتمل بر رنگ های روشن سفید و زرد را در نظر بگیرید که نمایی آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.
در این اتاق خواب سطوح سفید ساده در تخت خواب و زرد ساده در دیوارها و موکت و ترکیبی از این دو پارچه راه راه روکش مبل و موکت و ترکیبی از زیبایی و با موفقیت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و پارچه گل داری با زمینه زرد روشن و گل های زرد و برگ های سبز که به دیوار پشت تخت خواب فضای اتاق توجه به بیننده را به سوی تختخواب جلب می نماید. نصب یک جفت قاب چوبی سبز رنگ در دو طرف تخت موجب ایجاد ارتباط بیشتر میان رنگ در دو طرف تخت موجب ایجاد ارتباط بیشتر میان رنگ سبز در این پارچه گل دار با بقیه فضا شود.
ترکیب رنگهای زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگهای مشتق شده از زرد است در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود اما باید بخاطر داشته باشیم که اگر چه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید اما در یک اتاق خواب اختصاص قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می بخشد حال آنکه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می بخشد.
استفاده از ترکیب رنگ های هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد بعنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه ای از رنگها بلکه میزان بکارگیری آنها و سطوحی که اشغال می کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت بسزائی برخوردار است.
همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزییاتی چون یک قالب عکس، حاشیه های کاغذی نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و بالش ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا یک گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش می تواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی ببخشد

نظرات 6 + ارسال نظر
گروه نرم افزاری پرشیا تمپ سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://www.persiatemp.ir

Easy web design
سیستمهای مدیریتی وب سایت + مجموعه قالبهای وب سایت
مجموعه آسان وب ابزاری است قوی برای تمام کسانی که به دنبال طراحی سایت خود هستند شما با این مجموعه و حتی بدون
اطلاعات قادر به ایجاد هر نوع سایت دلخواه خود می باشد.
سلام دوست عزیز
گروه نرم افزاری پرشیا تمپ محصول جدیدی برای طراحی سایت های شما دارد
این مجموعه طراحی سایت های حرفه ای را برای کسانی که اطلاعات کمی در رابطه
با طراحی سایت دارند اسان می کند .

با مجموعه آسان وب لذت واقعی سایت دلخواه خود را تجربه می کنید و تنها با کمی اطلاعات و کمتر از پانزده دقیقه سایت دلخواه
خود را در وب ایجاد کنید و قادر خواهید بود مدیریت وبسایت خود را برعهده بگیرید و یک سایت دینامیک و هوشمند (پویا
داشته باشید که تنها با چند کلیک ساده بطور دلخواه محیط آن را ویرایش کنید و مطلب مورد نظرخود را در آن قرار دهید

کل این مجموعه (نسخه حرفه ای ) در 27 دی وی دی عرضه شده که شامل هزاران قالب وبسایت آماده با سورس آنها می باشد که
توضیحات و محتوای هر سی دی در این دفترچه به همراه راهنمای نصب و آموزش برخی از این سیستم های مدیریت محتوای
سایت بطور خلاصه درج شده است. همچنین آموزش های کامل اصول طراحی وب و کار با نرم افزارهای طراحی وب و همچنین
اصول تجارت اینترنتی هم در این مجموعه گنجانده شده است که با مرور آن می توانید بخش مورد نظر خود را در بین این مجموعه
پیدا کنید
www.persiatemp.ir
محصولات پرشیا تمپ را با آرم و برچسب مخصوص آن و بصورت اورجینال تهیه نمایید



هزاران دلار ازبهترین قالبها و اسکریپت ها در دستان شماست

بیش از 30.000 قالب آماده وب در زمینه های مختلف با سورس کامل

سری کامل و جامع قالبهای مانستراز سری زیر 1000 تا 22.000 به بالا

TemplateMonsterقالبهای سایت

گروه نرم افزاری پرشیا تمپ افتخار دارد از سال 2006 تا به امروز
بهترین ها را برای طراحی اسان وحرفه ای به شما اهدا کند
www.persiatemp.ir
و شما را دعوت میکنم برای بازدید از سایت پرشیا تمپ و

جدید ترین محصول پرشیا تمپ


مجموعه فوق العاده رازهای ترافیک
در این مجموعه شما می آموزید چگونه ترافیک وب سایت خود را به بالاترین میزان ممکن برسانید.
www.persiatemp.ir

اصفهانوب سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:43 ب.ظ http://www.esfahanweb.com

سلام دوست من ؛ [لبخند]
مطلب بسار مفید و جالبی بود ، من که خیلی استفاده کردم .
من کارم طراحی و میزبانی وب هستش .
اگه یه روز خواستی وبلاگت رو تبدیل به سایت کنی حتما باهام تماس بگیر ؛
میتونم با بهترین قالب ها و سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا و وردپرس وبلاگت رو به یک سایت کامل تبدیل کنم .

اصفهان وب ؛
ارائه دهنده ارزانترین خدمات میزبانی وب با بهترین سرعت و کیفیت .

VpnServ سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.2.vpnserv.us

آیا از وضعیت بد اینترنت کشور خسته شده اید ؟ آیا از فیلترینگ گسترده داخلی جانتان به لبتان رسیده است ؟ پس بد نیست چیزهایی در مورد "وی پی ان" بدانید . درواقع همان فیلترشکن خودمان که محدودیتی در استفاده نداشته و به هیچ وجه در کاهش سرعت اینترنت شما تاثیر گذار نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید

اصفهانوب سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:55 ب.ظ http://www.esfahanweb.com

سلام دوست من ؛ [لبخند]
مطلب بسار مفید و جالبی بود ، من که خیلی استفاده کردم .
من کارم طراحی و میزبانی وب هستش .
اگه یه روز خواستی وبلاگت رو تبدیل به سایت کنی حتما باهام تماس بگیر ؛
میتونم با بهترین قالب ها و سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا و وردپرس وبلاگت رو به یک سایت کامل تبدیل کنم .

اصفهان وب ؛
ارائه دهنده ارزانترین خدمات میزبانی وب با بهترین سرعت و کیفیت .

VpnServ سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:24 ب.ظ http://www.2.vpnserv.us

آیا از وضعیت بد اینترنت کشور خسته شده اید ؟ آیا از فیلترینگ گسترده داخلی جانتان به لبتان رسیده است ؟ پس بد نیست چیزهایی در مورد "وی پی ان" بدانید . درواقع همان فیلترشکن خودمان که محدودیتی در استفاده نداشته و به هیچ وجه در کاهش سرعت اینترنت شما تاثیر گذار نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید

VpnServ سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ب.ظ http://www.2.vpnserv.us

آیا از وضعیت بد اینترنت کشور خسته شده اید ؟ آیا از فیلترینگ گسترده داخلی جانتان به لبتان رسیده است ؟ پس بد نیست چیزهایی در مورد "وی پی ان" بدانید . درواقع همان فیلترشکن خودمان که محدودیتی در استفاده نداشته و به هیچ وجه در کاهش سرعت اینترنت شما تاثیر گذار نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد